Direktlänk till inlägg 11 juni 2016

Hur en dotter kan vara så ointresserat intresserad...

Av Ann-Mari Svanberg - 11 juni 2016 00:45

Sitter med knät i högläge och kollar fotboll med barnen. Sonen är då fotbollstokig och kan alldeles för mkt om typ alla spelare som är på plan. Dottern är måttligt intresserad, men hon har ett hjärta av guld och hon intresserar sig för hon vet att fotboll är ett intresse hos både mig och A. Hon har laddat ner appar som handlar om fotboll, hon kollar in matcher med oss, hon läser på och allt för att visa ödmjukhet för vad vi är intresserad av. 


Jag brukar säga att jag har det bästa av alla världar. Med sonen A har jag idrotten, där fotboll och innebandy är de stora sporterna. Med dottern E har jag konsertupplevelser,teater, dans, TV-serier och filmer. Hon är en Marvelfreak vilket är helt underbart. A hänger med på E:s saker och E hänger med på A:s... Hur blir det så? Att syskon intresserar sig så för varandras liv? Ja, mycket tror jag beror på att allas intressen får ta plats. Jag visar hyfsat lika intresse åt bådas intressen, vilket inte är så svårt eftersom jag delar det med de. 


Sen tror jag oxå att pga att deras pappa dog för snart 4 år sen har svetsat de samman på ett sätt jag inte behöver förstå, utan bara acceptera. De kan verkliga skrika, gapa och bråka ordentligt, men när det väl gäller så finns de där för varandra. Som idag, när A somnade i soffan, då lyfter E upp honom och bär in honom, som det vore det mest naturliga i hela världen... Hon fyller 15, han 13... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Mari Svanberg - 22 februari 2017 21:54

Härdomdagen kom jag hem från jobbet och känslan av “nu orkar jag inte vara förälder mer” var oerhört stark. En vanlig dag på jobbet med möten av olika karaktärer, inget speciellt, inget ovanligt, inget utöver det vanliga, utan helt enkelt...

Av Ann-Mari Svanberg - 17 februari 2017 09:35

“Men mamma jag tycker det är mysig att bara vara med Dig! Kolla film och bara va…” Detta var det spontana svaret från ena tonåringen när jag undrade om det var trist att vi inte gjorde något “kul” på sportlovet. Känd...

Av Ann-Mari Svanberg - 10 februari 2017 13:05

Mitt tålamod prövas varje dag, i så många situationer att jag till slut inser att det handlar inte specifikt om “tålamod” utan det handlar om en livsstrategi som jag valt att ta till mig.   Idag fick jag använda dessa verktyg för att...

Av Ann-Mari Svanberg - 30 december 2016 16:46

Jaha… år 2016 snart till ända, ännu ett år att lägga bakom sig. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta år. Det finns en mängd trista, märkliga, jobbiga, fantastiska, upplevelseberikade situationer som skett under detta sammant...

Av Ann-Mari Svanberg - 1 november 2016 20:14

Ihärdighet. Kampvilja. Seghet. Envishet. Kämpaglöd. Fighting Spirit. Energi. Go. Jävlaranamma. Att resa sig upp efter varje smäll.   Denna sisu-inställning finns i mig, detta finska lynne, jag vet det. Ibland känns den lite långt bort, ibland ä...

Presentation


Nyfiken, skolkurator, innebandyledare,engagerad, tänkande, idrott, musik, relationer, barn, ledarskap, motivation, förutsättningar. Livet intresserar och livet är NU!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards