Alla inlägg under december 2016

Av Ann-Mari Svanberg - 30 december 2016 16:46

Jaha… år 2016 snart till ända, ännu ett år att lägga bakom sig. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta år.


Det finns en mängd trista, märkliga, jobbiga, fantastiska, upplevelseberikade situationer som skett under detta sammantaget ganska energislukande år.

 

Ett år där världen återigen visar sig på sin absolut värsta sida. Krig härjar, människor flyr, ensamma barn utan föräldrar som försöker överleva något som vi svenskar inte kan föreställa oss, eller ens vill föreställa oss. Men årskrönikor om världens hemskheter är något jag inte tänker sammanfatta, finns så många andra som gör det. Kan bara konstatera torrt att 2016 var ett år som inte var det mest positiva som världen upplevt.

 

Mitt år då? Ska jag ens våga tänka på året som varit? Jo, det har nog allt lärt mig en massa om mig själv. En massa massa! Både på gott och ont.

 

En tung vår med massa trötthet och klassiska “mycket på jobbet!” som gav kroppen en match!

 

“Måste ju ta hand om mig själv! Det var inte meningen att såra dig, men jag måste ta det fegaste beslut jag bara kan för jag vågar inte leva det liv jag egentligen vill leva!”

Å, vilken tur för mig! Fick mig att inse att jisses vad jag kunde gått på en nit. Att äntligen ha vågat öppna sitt hjärta och sen blivit trampad på av den mest fega människa jag mött är en välsignelse idag. Tack idiot för att du fegade ur!!!! Önskar dig och ditt lilla meningslösa liv all lycka!

 

En höst som varit oerhört intressant. Personlig utveckling inom Gestalterapi. Som jag utvecklas. Som jag tillåter mig att inse att mitt liv har varit förjävligt och jag har klarat det rätt bra. Gjort kloka val, vilket jag kan se nu, men inte kände då. Kommit till jobbiga insikter som tär på mig.

 

Att få vara innebandyledare är så vansinnigt roligt! Vill utveckla mig mer, vill bidra mer. Kanske hitta mer vägar att vandra på.

Ett jävla knä som krånglar rejält...Ujuj, tänk att det plockades ut en spik som var på lösen… Hade visst ont, på riktigt!

 

Jag har visst börjat tänka på “mig själv” och säger tydligt vad jag tänker och tycker. Vet att folk stör sig på mig och det skiter jag i!

 

2016 har varit ett jobbigt år, fast samtidigt har det lärt mig mycket om mig själv.
Är en högkänslig personlighet, som kan läsa av de flesta människor. Kan inte lura mig! Känner mig trygg med mig själv, men ajajaj vad tungt det är emellanåt.

Vet vad jag är tacksam för! Vet vad jag uppskattar!

Mina barn, fan vad de är roliga att hänga med! Att träffa människor som ser “MIG” och som göder mig med sånt jag tycker är intressant. Att vara med människor som vill mig väl, som jag vill väl. Att känna en närhet med andra människor på alla möjliga plan, wow häftigt!

 

2016 är det år jag inser vem jag varit, vem jag är och även vem jag vill vara…

Så bring on 2017…

 

Presentation


Nyfiken, skolkurator, innebandyledare,engagerad, tänkande, idrott, musik, relationer, barn, ledarskap, motivation, förutsättningar. Livet intresserar och livet är NU!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards