Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

Grattis PappaÄngelnUlf

Av Ann-Mari Svanberg - 13 juli 2016 13:48

Idag är det en sån där födelsedag som vi så gärna vill fira med en person, men som vi inte kan fira här i den verkliga världen,  för han är död. Grattis PappaÄngelnUlf, en kompis som man ville ha på sin sida, eller fasen han var ju på allas sida. En snällare, mer trofast, kämpande, livsfylld, optimistisk person får man nog leta efter, länge och väl… En pappa som alltid satte sina barn först, som tog fighten mot hjärntumören för att kunna vara så länge med sina barn som han bara kunde, men som till slut fick se sig besegrad. Han hade naturligtvis sina ocharmiga sidor, som vi alla, men när det väl gällde, när saker och ting sattes på sin spets, då visste man att Ulf alltid fanns där.

Tänker även på alla härliga födelsedagar som vi firade tillsammans. Ute på Tjörn tillsammans med alla underbara människor som jag fick möjlighet att lära känna och som fortfarande finns i våra liv på olika sätt. Tänker på hur vi firade han och Helena, som delar födelsedag och födelseår…

Jag läser hur alla fina människor som gått in på Ulfs Facebooksida och gratulerat honom, hur de tänker på honom och minns. Det känns så underbart fint och mina barn ser detta och blir fyllda av tacksamhet. ”Mamma, de kommer ihåg pappa!” Ja, jag kan nog säga att alla vi som kom i kontakt med Ulf kommer ihåg honom och det säger jag inte bara för att jag var hans fru och mor till hans barn. Ulf var en glad prick, med löjligt torr humor, såg lösningar istället för bekymmer. En bästa vän, min bästa vän… En ängel som jorden saknar på många sätt.

Idag är en såndär dag som känslorna och sorgen kommer. Hur fan det här jävla livet kan vara så vansinnigt orättvist mot vissa. Tårarna kommer. Sonen kommer och kramar mig… ”mamma det är okej att vara ledsen!” Ja, det är det. Ulfs bästa kompis var här och drack kaffe. Hade nog egentligen behövt en helkväll med honom för att kunna få utlopp för allt, men en dag som denna är jag med mina barn. Vi ska gå på bio, mysa och hänga, gråta, tänka och minnas.

Jag lyssnar på lite musik, låtar som påminner om livet, sorg, glädje, slutet, början, att orka fortsätta. För det gör vi, alltid, även om vissa dagar är lite tyngre än andra. Sorg är inte tidsbestämt, den kommer i vågor… Idag är vågen lite hög, men den kommer att klinga av.

Drar igång lite U2 på vääääldigt hög volym! En av Uffes favoriter…

#Spotify #födelsedag #ängel #fuckcancer 

 

 

Grattis på födelsedagen Ulf, idag skulle du blivit 46! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Mari Svanberg - 22 februari 2017 21:54

Härdomdagen kom jag hem från jobbet och känslan av “nu orkar jag inte vara förälder mer” var oerhört stark. En vanlig dag på jobbet med möten av olika karaktärer, inget speciellt, inget ovanligt, inget utöver det vanliga, utan helt enkelt...

Av Ann-Mari Svanberg - 17 februari 2017 09:35

“Men mamma jag tycker det är mysig att bara vara med Dig! Kolla film och bara va…” Detta var det spontana svaret från ena tonåringen när jag undrade om det var trist att vi inte gjorde något “kul” på sportlovet. Känd...

Av Ann-Mari Svanberg - 10 februari 2017 13:05

Mitt tålamod prövas varje dag, i så många situationer att jag till slut inser att det handlar inte specifikt om “tålamod” utan det handlar om en livsstrategi som jag valt att ta till mig.   Idag fick jag använda dessa verktyg för att...

Av Ann-Mari Svanberg - 30 december 2016 16:46

Jaha… år 2016 snart till ända, ännu ett år att lägga bakom sig. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta år. Det finns en mängd trista, märkliga, jobbiga, fantastiska, upplevelseberikade situationer som skett under detta sammant...

Av Ann-Mari Svanberg - 1 november 2016 20:14

Ihärdighet. Kampvilja. Seghet. Envishet. Kämpaglöd. Fighting Spirit. Energi. Go. Jävlaranamma. Att resa sig upp efter varje smäll.   Denna sisu-inställning finns i mig, detta finska lynne, jag vet det. Ibland känns den lite långt bort, ibland ä...

Presentation


Nyfiken, skolkurator, innebandyledare,engagerad, tänkande, idrott, musik, relationer, barn, ledarskap, motivation, förutsättningar. Livet intresserar och livet är NU!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards