Alla inlägg den 20 juni 2016

Av Ann-Mari Svanberg - 20 juni 2016 21:15

Regnet som strilar ner, sitter här i mitt hörn av soffan, det som är till vänster just idag, reflekterar lite över de senaste dagarna…

Idag körde jag E till sin farmor, där hon ska vara i några dagar. Ännu en fin egenskap som min dotter besitter, denna omtanke och genuina glädje att vara med sin farmor. Att göra saker, hänga med henne, umgås, intresserat bry sig om sin farmor. Farmor är ju faktiskt den som känner hennes pappa bäst…
En sväng till jobbet, där det slängdes lite mer saker…satt där och strimlade sekretesspapper när sonen A ringer och säger att ”mamma fotbollen börjar kl.12.00!!” Jag trodde den började 12.45…Ups…Mamma A-M hade inte koll, händer inte ofta, men jag erkänner när det händer. Snabbt in i bilen, ilfart in till min fantastiska stad Göteborg, sladdar in framför porten, ner kommer A, lite spänd inför första dagen på IFK Göteborg akademins sommarcamp. Kommer dit, såklart i tid och då tänker jag hur min son är en modig lite pojk, eller snarare tonåring. De flesta som kommer in där på Prioritet Serneka Arena, har en eller fler kompisar med sig, killar (och tjejer) från hela Sverige. Han ensam från sitt klubblag, men med en kärlek till fotbollen, en stark drivkraft och hunger att lära sig nytt, att lära sig mer! Skänker en tacksamhet till A:s morbror, som hjälpte till och finansiera detta, så A kan få denna upplevelse. 

När jag hämtade honom efter första dagen, pratar han redan om ”att nästa år vill han sova över”. Kan tyckas lite onödigt, då vi bor 5 min med bil därifrån, men fattar grejen… Han bubblar och är helt lyrisk över en sån bra träning han haft. Det lyser ur ögonen på honom… Värmer mitt inre och återigen inser jag hur tacksam jag är över mina barn. Vad de låter mig uppleva, att deras liv är så häftiga och jag ska göra allt jag kan att de ska bli självständiga, ödmjuka och goda personer.

Något jag uppskattar oerhört också är när dessa två killar S, som är på samma läger, men i andra grupper, kommer fram och kramar om mig mitt bland alla människor. För det är så man gör när man tillhör en familj, oavsett man är släkt eller inte, vi kramas hela tiden!!


Lite melankolisk i sinnet, regnet gör det med mig, sitter jag och känner en sorg, en saknad att inte ha någon att prata med om dessa upplevelser jag har med barnen. Såklart har jag det med vänner och andra, men inte såhär i vardagen. Det försvann liksom där för 3 ½ år sen… Fick dock ett smakprov på den underbara känslan att ha någon att dela vardagen med, iaf för några månader, men det var ett smakprov som försvann abrupt och snabbt. Ledsamt när man äntligen vågar skrapa hål på den ganska hårda fasad man ordnat till för att beskydda sig och släppa in en person, för att sen bli helt krossad. Jobbigt som fan… lärorikt, för det visar att jag kan känna den där känslan igen, men jobbigt. Låten som sjungs i mitt huvud är Johnny Cashs cover på Nine Inch Nails låt "Hurt"...


 


Nu blir det fotboll på TV, denna härliga sport som vi alla älskar! Jag och min son som för dagen hejar på Wales, sitter här och myser. Tacksam, men lite sorgsen i sinnet… alla känslor får finnas, alla känslor måste få ta plats.

Krama varandra!


#Sorg #kärlek #Resdiguppeftervarjesmäll #livetärnu #älskarfotboll #fotboll #Spotify

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nyfiken, skolkurator, innebandyledare,engagerad, tänkande, idrott, musik, relationer, barn, ledarskap, motivation, förutsättningar. Livet intresserar och livet är NU!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards