Direktlänk till inlägg 17 juni 2016

Har idag tagit ytterligare ett steg i min livsuppgift att utmana mig själv

Av Ann-Mari Svanberg - 17 juni 2016 21:15

Sitter här i soffan med ”Hennabajs” i håret, plastfolie håller allt på plats. Kollat klart Orphan Black och gick nu tillbaka till ”24” säsong 8… Försöker distrahera mig, mitt inre, min själ… Planen för dagen var att se Iron Maiden på Ullevi. Ett band som inte är ”mitt” val, men Ulf ääääälskade de och ja ibland kan man behöva få göra saker som tillhör det förflutna, där man påminns om det vackra man haft, men som togs ifrån en… Men ”jävlaknät” sätter stopp, eller snarare att jag inser att smärtan tar över för mkt och då blir jag inte så nöjd med mig själv. Så soffan alltså.


Har idag tagit ytterligare ett steg i min livsuppgift att utmana mig själv och att försöka hitta nya vägar att vandra. För ngr veckor sedan ansökte jag till en kurs i personlig utveckling, Gestaltterapi. Den kommer att ske under 16 dagar tillsammans med andra, så i gruppform. Detta blir en stor utmaning för mig. Svettigt, läskigt, obehagligt, men oj vad jag tror det kan vara bra för mig. Har en och annan relation, process, upplevelse som format mig… Att det sker i grupp är även det en stor utmaning för mig, helt plötsligt kan jag inte kontrollera, såsom jag kan i ett möte med en enskild. Tar bort känslan av att jag ”jobbar” och då blir jag mer sårbar och kan släppa fram det som jag inte gör i dagsläget. Inser att många inser att jag är ganska bra på att ”lura” folk, att jag är bra på att sätta upp en fasad. Behöver nog sluta upp med det.

Så idag var jag på intervju med de två terapeuter som ska hålla i det och det kändes helt fantastiskt. Längtar till september… De var rörande överens om att detta skulle vara en bra väg för mig.


Jag försöker att leva som jag lär. Vill det, strävar efter det, men inte alltid så lätt. Men livet är nu, och det är nu man ska leva, inte sen, inte förr, utan NU! Ibland behöver man dock vandra tillbaka och minnas det man varit med om, för att kunna uppskatta ”nuet”. Alla bitar är viktiga, delarna blir till en helhet. När pusselbitarna passar, då är det underbart. Frustrerande och ganska jobbigt när pusselbitar passar, men det ändå inte blir som man tänkt sig…

Hade en bra dag på jobbet, slängde så mkt som legat och grott i mina skåp. Rensa bort det gamla, tänk nytt, tänk om, tänk att ”Livet är nu!”

#Spotify



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Mari Svanberg - 22 februari 2017 21:54

Härdomdagen kom jag hem från jobbet och känslan av “nu orkar jag inte vara förälder mer” var oerhört stark. En vanlig dag på jobbet med möten av olika karaktärer, inget speciellt, inget ovanligt, inget utöver det vanliga, utan helt enkelt...

Av Ann-Mari Svanberg - 17 februari 2017 09:35

“Men mamma jag tycker det är mysig att bara vara med Dig! Kolla film och bara va…” Detta var det spontana svaret från ena tonåringen när jag undrade om det var trist att vi inte gjorde något “kul” på sportlovet. Känd...

Av Ann-Mari Svanberg - 10 februari 2017 13:05

Mitt tålamod prövas varje dag, i så många situationer att jag till slut inser att det handlar inte specifikt om “tålamod” utan det handlar om en livsstrategi som jag valt att ta till mig.   Idag fick jag använda dessa verktyg för att...

Av Ann-Mari Svanberg - 30 december 2016 16:46

Jaha… år 2016 snart till ända, ännu ett år att lägga bakom sig. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta år. Det finns en mängd trista, märkliga, jobbiga, fantastiska, upplevelseberikade situationer som skett under detta sammant...

Av Ann-Mari Svanberg - 1 november 2016 20:14

Ihärdighet. Kampvilja. Seghet. Envishet. Kämpaglöd. Fighting Spirit. Energi. Go. Jävlaranamma. Att resa sig upp efter varje smäll.   Denna sisu-inställning finns i mig, detta finska lynne, jag vet det. Ibland känns den lite långt bort, ibland ä...

Presentation


Nyfiken, skolkurator, innebandyledare,engagerad, tänkande, idrott, musik, relationer, barn, ledarskap, motivation, förutsättningar. Livet intresserar och livet är NU!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards